Προς:
Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού
κ. Κώστα Αρβανιτόπουλο
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η ανάγκη για την αναδιάρθρωση του χάρτη των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής εκπαίδευσης πηγάζει από την αναγκαία συνθήκη της διασύνδεσης της περιφερειακής ανάπτυξης με τα γνωστικά αντικείμενα των τεχνολογικών τμημάτων που εδρεύουν στη Περιφέρεια.
Η απλή συγκόλληση, η μεταφορά ή κατάργηση τμημάτων με μόνο κριτήριο το αριθμητικό δεν απαντά στη ριζική αναδιάρθρωση που απαιτείται για να μπορέσει η Τριτοβάθμια Τεχνολογική Εκπαίδευση να εκπληρώσει το στόχο της για συμβολή στη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη και τη παροχή πτυχίων με αντίκρισμα.
Τώρα που ο τόπος βιώνει μια πολλαπλή κρίση οφείλουμε να ξαναδιαβάσουμε το χάρτη της εκπαίδευσης θέτοντας προτεραιότητες. Του σχεδίου «Αθηνά» έπρεπε να προηγηθεί μελέτη που θα αναλύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιφέρειας , τις τάσεις αλλά και την προοπτική νέας ανάπτυξης.
Βεβαίως σημαντική προϋπόθεση είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση να εποπτεύεται από ένα Υπουργείο, αυτό της Παιδείας.
Για την Κρήτη θα μπορούσα να αναφέρω πολλά παραδείγματα αλλά εστιάζω σε ορισμένα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα και τον Τουρισμό.
Η περιοχή της Ιεράπετρας του Λασιθίου που πρωτοπόρησε από το 1965 στις θερμοκηπιακές καλλιέργειες έπρεπε και πρέπει να διαθέτει ένα Τμήμα Θερμοκηπιακών και νέων Καλλιεργειών που θα συνδέσει τη τοπική παραγωγή με την έρευνα, την εκπαίδευση και τη πρακτική άσκηση των φοιτητών. Το υπάρχον Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης, που εδρεύει στην Ιεράπετρα, απαντά στο μεγάλο έλλειμμα που έχουμε στη προώθηση προϊόντων και ιδιαίτερα αυτών του πρωτογενή τομέα και θα έπρεπε όχι να καταργηθεί αλλά να ενισχυθεί περισσότερο η κατεύθυνση και εμπορίας Τροφίμων και μάλιστα με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Το ίδιο ισχύει και για τη περιοχή Μεσσαράς του Ν. Ηρακλείου, στην οποία ουσιαστικά δεν λειτουργεί ούτε η Γεωργική Σχολή του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης, η οποία θα μπορούσε να αναβαθμιστεί σε Τεχνολογικό τμήμα..
Η περιοχή Αγ. Νικολάου που πρωτοπόρησε στον τουρισμό και συνεχίζει να αντλεί το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος απ’ αυτόν, είναι κατάλληλη για το τμήμα Τουρισμού και στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων που έτσι θα εδρεύει στη καρδιά του τουρισμού.
Η ΑΣΤΕΑΝ πρέπει να μεταφερθεί από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Παιδείας ,να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει ως τμήμα του ΤΕΙ Κρήτης.
Τα παραδείγματα απτά και η ανάγκη για βαθύτερες τομές με προοπτικές, επιτακτική.
Έστω και τώρα, μέσω της διαβούλευσης, δώστε προτεραιότητα στη προοπτική για τις ανάγκες της κοινωνίας και αποφοίτους με γνώση και πτυχία που να ανταποκρίνονται στη πραγματική οικονομία και στη νέα ανάπτυξη .